MØ Never Wanna know 中文歌詞翻譯

下午3:55:00


今天這位沒錯,就是和Iggy上週六夜現場表演beg for it的怪人!
有多怪大家自己看看就知道了,影片在這裡,茉兒本人在instagram澄清是技術問題啦
but well...ㄏㄏ(?),個人覺得可能是太緊張了,看了其他live的影片覺得都表現得不錯。

其實茉兒在去年的時候就發行蠻多張單曲的,但正式專輯是今年才發行,之後maybe我會介紹這專輯,因為裡面有多首歌我都很喜歡,完全聽不膩,尤其今天這首,非常有Lana Del Rey的風格,除了唱腔帶點慵懶(☜其實是要唱不唱?mv也是走簡單的風格,靠著黑白色調和穿插的影片,營造復古的感覺。歌詞一樣,我會貼近原文去翻譯,歡迎大家留言指教!


All our dreams sleep tonight
今晚我們的夢都睡了
They'll be safe as we fight
儘管我們在最美好的旅程中爭吵不休
In the journey of the best
但他們會沒事的

And I know I've caused you a lot of blues
我知道我時常讓你傷心難過
Now the last one's playing for you
不過現在這一齣是為你表演的
But I can't go without letting you know this
在我走之前我不能不讓你知道

I guess our love somehow was too crazy to work out
我想我們的愛要實現在某方面來說太瘋狂了
I'm crazy about you
我為你癡狂
But I can't, it just can't do
但我不能了,這愛情無法繼續下去

And we wait till the morning
我們等到早上
Then our lives are moving on
日子一樣繼續前進
With no words, you will do fine
不用多說,你會過得很好

But I never wanna know the name
但我從來就不想知道
Of your new girlfriend
你新女友的名字
Never wanna hear about her
從來不想知道她的存在
Keep her stains away
不要讓我看見她留下的痕跡

I never wanna know
我從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道

I dry my eyes on the highway
在高速公路上我擦乾我眼淚
Think about why I couldn't stay
想著為什麼我不能留下
And why I should have
還有為什麼我該留下
Cause I love you
因為我愛你啊

But the wind blows again
但風又一次吹起漣𣺈
And the life moves on, my friend
日子一樣要過,我的朋友啊
With some words we wrote down
帶著我們共同寫下的記錄

But I never wanna know the name
但我從來就不想知道名字
Of your new girlfriend
你新女朋友的名字
Never wanna hear about her
從來不想知道她的存在
Keep her stains away
不要讓我看見她留下的痕跡

I never wanna know
我從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道

All of a sudden I was brain dead and rattled
突然有那麼一刻我既想不通又覺得憂慮
The thoughts of you and I
我們在一起的時光
And I wanted to goodbye you
我想和你說再見
But the nights are so cold
但夜晚是多麽的冷
How I need your human soul
我是多麽的需要你
I will never let you go
我是不會讓你走的
If I'd been a little older
如果那時我年紀再大一點的話

Never wanna know
從來就不想知道
I never wanna know, know, know
我從來就不想知道
Never wanna hear about her
從來不想知道她的存在
Keep her stains away
不要讓我看見她留下的痕跡

I never wanna know
我從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道
Never wanna know
從來就不想知道

But I never wanna know the name
但我從來就不想知道
Of your new girlfriend
你新女友的名字
Never wanna hear about her
從來不想知道她的存在
Keep her stains away
不要讓我看見她留下的痕跡

You Might Also Like

0 意見

Subscribe