HONNE Good Together 中文歌詞 翻譯 (*music video updated)

晚上8:00:00


最近我辦了粉絲頁想和大家增加互動 我很缺人點讚 拜託大家快去點👉👈

我今天要來翻譯這首我最近的最愛!看封面照大家可能想說是日文歌嗎?Nope!
其實這首歌的主唱是來自英國的雙人團體,他們主打電子靈魂樂的曲風
我第一次認識他們是聽到Warm On A Cold Night這首歌
而且一聽馬上就愛上他們了!



Honne的團員只有Andy和James,他們在大學時認識
並組成團體開始創作、發表自己的歌曲
而他們的團名則是取自日文ほん「本意」、「本心」的意思
至於英文就是true feeling!

其中Andy是主唱,他們的曲風融合了靈魂樂和電子樂
要是你怕電子樂的吵雜聲,不如可以聽聽HONNE的歌
Andy慵懶的聲線搭配電子配樂,非常舒服!
不僅如此,他們的歌曲很創新、很大膽,也充滿未來感(futuristic)

不過我今天要翻譯的歌曲並不是上面說到的Warm On A Cold Night
我相信那首歌已經有許多人翻過了,而且那支單曲也與首張專輯同名

至於他們的專輯已經在七月底發行了,裡面有一首歌在我首次聽時就驚為天人
覺得很舒服,旋律一次就會讓人愛上!那就是Good Together!

前奏以彈指聲、合聲進入,配上Andy慵懶的歌聲,及輕鬆的配樂
不會讓人覺得壓力沈重,或是吵雜
很適合忙著工作時,一邊當背景音樂,舒緩情緒和壓力!



I dream it all the time, girl
我一直都有這夢想 女孩
Waking up warm in your arms and without a care
無憂無慮地從你溫暖的臂窩中醒來
Nobody ain't a problem, girl
沒人會打擾我們 女孩
Just give me the time and the place, and I'll be there
只要告訴我時間和地點 我會馬上到你身邊

Cause I would go the distance for you, baby
為了你再遠都值得 寶貝
I'd travel 'round the world if you would let me
你要我跋山涉水也沒問題
I'll meet you where the sun it always shines
我們就在陽光永遠普照的地方見
You're on my mind, all the time
你的影子在我腦海中揮之不去
We are not wasting this
我們不要浪費這機會

Cause you and I we're good together, oh
因為你和我天生一對
You always get me feeling better
你總是讓我煥然一新
And I know you stay by my side
我知道 你會一直待在我身邊
You make me feel much better
你讓我感覺更棒了
Cause girl we're good together
女孩 因為我們天生一對

And I tell you all too much, girl
我跟你說過太多次了 女孩
But I want you to know what you got is a natural gift
但我想讓你知道 你所擁有的是天賦
I’d unwrap you all the time, girl
我想和你纏綿一整天 女孩
Don't wanna be rude but I would, do you catch my drift?
我不想太無禮 但我做不到 你懂我說什麼嗎?

Cause you and I we're good together, oh
因為你和我天生一對
You always get me feeling better
你總是讓我煥然一新
And I know you stay by my side
我知道 你會一直待在我身邊
You make me feel much better
你讓我感覺更棒了
Cause girl we're good together
女孩 因為我們天生一對 

Cause you and I we're good together, oh
因為你和我天生一對
You always get me feeling better
你總是讓我煥然一新
And I know you stay by my side
我知道 你會一直待在我身邊
You make me feel much better
你讓我感覺更棒了
Cause girl we're good together
女孩 因為我們天生一對 

Oh, you know I would go the distance
你知道距離再遠都沒問題
Just to be amongst your presence
只要能見上你一面
Cause I am losing my mind
我已經快瘋了
Every second of time
每一分每一秒
Keep wait
等待都令人難熬

Cause you and I we're good together, oh
因為你和我天生一對
You always get me feeling better
你總是讓我煥然一新
And I know you stay by my side
我知道 你會一直待在我身邊
You make me feel much better
你讓我感覺更棒了
Cause girl we're good together
女孩 因為我們天生一對 
Cause you and I we're good together, oh
因為你和我天生一對
You always get me feeling better
你總是讓我煥然一新
And I know you stay by my side
我知道 你會一直待在我身邊
You make me feel much better
你讓我感覺更棒了
Cause girl we're good together
女孩 因為我們天生一對 

Stay by my side
一直待在我身邊
Stay by my side
一直待在身邊






You Might Also Like

0 意見

Subscribe